sâmbătă, 22 noiembrie 2008

De ce trebuie sa stim despre rangul paginilor web

Majoritatea motoarelor web de cautare folosesc diversi algoritmi pentru a realiza o cautare corecta si o gasire rapida a informatiilor dorite.
Astfel Google a adoptat un algoritm de gasire a datelor cautate prin calcularea rangului unei pagini numit PageRank. Acesta reprezinta o valoare regasita in intervalul [1,10] ce exprima popularitatea unei pagini web.

Denumirea PageRank aminteste de autorul algoritmului Larry Page.
PageRank-ul creste in functie de calitatea, cat si cantitatea linkurilor care trimit la o pagina web.

Cu alte cuvinte o pagina va fi importanta, daca alte pagini cu o importanta mare contin legaturi catre ea.

Primele 3 pagini care au format Internetul in 1839 erau: Netscape, Amazon si Microsoft. Legaturile intre acestea se pot vizualiza in graful de mai jos.





Calcularea rangului unei pagini se realizeaza cu ajutorul unei matrici stochastica (suma pe fiecare coloana este egala cu valoarea 1) a Internetului, unde pagina i corespunde liniei i si coloanei i a matricei.
De exemplu daca exista o pagina j care are n legaturi, elemnentul (i,j) al matricii poate fi 1/n sau 0 , in functie daca pagina i este una din legaturile paginii j.

Cele mai intalnite probleme in lumea Internetului sunt cele descrise de notiunile "dead end" si "trap".
Primul termen se refera la paginile care nu au legaturi. Astfel de pagini isi pierd din rang, deoarece nu il mai distribuie catre alte pagini, si astfel acesta va ajunge sa tinda catre 0. Deci apare un rezultat nedorit si pentru a-l evita trebuie ca pagina respectiva sa aiba succesori.

Al doilea termen cunoscut si sub numele de "capcane" descrie fenomenul in care o pagina dorind sa isi creasca rangul, va avea legaturi doar catre ea insasi.

In aceste doua cazuri, Google pare sa fie nemilos si sa taxeze paginile aflate in aceste situatii,asa ca va sfatuim sa nu apelati la astfel de modalitati de crestere a rangului, deoarece veti constata ca se intampla exact contrarul asteptarilor voastre.

Google nu se lasa pacalit prea usor, si aplica diverse procedee pentru a calcula corect PageRank-ul fiecarei pagini. Unul dintre acestea este anti-spam si consta in potrivirea cuvintelor cautate cu cele aflate in paginile web, astfel incat site-urile web sa contina informatii despre subiectul cautat.

Sper ca aceste informatii sa va fie folositoare si va promitem ca vom reveni asupra acestui subiect cu mai multe detalii interesante.
Asa ca stati cu ochii pe noi. :)

joi, 20 noiembrie 2008

HI5 API

Cand am primit prima data invitatie pe Hi5 (acum cativa ani) m-am gandit: "Ce-o mai fi si asta?". Ca sa aflu, mi-am facut cont. Am completat cateva informatii, am pus 10 poze si gata. Pe urma am mai intrat in cont doar cand am primit alte invitatii. N-am fost niciodata fan Hi5, dar imi place sa ma uit la pozele prietenilor (pe unii dintre ei asta e singurul mod in care ii mai vad:D). Am pierdut ore bune uitandu-ma la pozele prietenilor si ale prietenilor prietenilor si ale prietenilor prietenilor prietenilor etc...

De aceea Hi5 a fost prima alegere cand am vazut enuntul temei 1: analiza unor comunitati web. Trebuia sa extrag cunostinte referitoare la relatiile sociale din cadrul comunitatii. Prima idee a fost sa parsez efectiv pagina web a profilului unui utilizator (am pornit chiar de la mine). Am folosit cunostintele despre DOM&SAX si am ales sa parsez cu SAX (deoarece nu trebuia sa fac cine stie ce prelucrari de date, ci doar sa le afisez; asadar pe masura ce se declanseaza un eveniment - apare tag-ul corespunzator - se extrage informatia si se afiseaza). Problema a fost insa ca pagina nu era corecta din punct de vedere al sintaxei XML: aparea caracterul & care este strict interzis in XML.

Asa ca am cautat alte metode, stiind ca unele comunitati ofera API-uri pentru extragerea informatiilor. Am descoperit HI5 API care este deocamdata in stadiul de beta - a fost lansat abia in martie anul acesta (lucky me:P). Acest API permite extragerea de informatii prin 2 metode: folosind SOAP (Simple Object Access Protocol) sau folosind REST (REpresentational State Transfer). SOAP este un protocol prin care serviciile web schimba informatii, formatul mesajelor folosind sintaxa XML. REST, asa cum a fost el initial definit, se bazeaza pe o serie de principii dintre care cel mai important este reprezentat de conceptul de resurse: o resursa mentine anumite informatii si este identificata printr-un URI (Universal Resource Identifier) unic.

Eu am folosit REST pentru rezolvarea temei. Practic tot ce am facut consta in urmatoarele: in primul rand am creat un parser de tip SAX, caruia i-am dat sa parseze un URL (Universal Resource Locator - locatia unde se afla resursa dorita). Totodata am mentinut si un vector de URL-uri ale prietenilor deja "vizitati" - pentru a nu ajunge la cicluri (daca un user are un prieten care a mai fost afisat, nu il mai introduc in vector). La rulare am dat de alta exceptie (dupa parsarea mai multor prieteni): unul dintre URL-uri continea caractere non-Unicode. Am tras concluzia ca paginile web sunt facute cam in graba, bazandu-se pe faptul ca browserele sunt suficient de "destepte" incat sa treaca cu vederea aceste mici "scapari".

Revenind la URL-ul ce l-am trimis spre parsare, linia de cod este:

parser.parse("http://api.hi5.com/rest/profile/foaf/id")

Radacina pentru toate resursele este http://api.hi5.com/rest/. De exemplu, pentru a obtine lista de albume a unui utilizator URL-ul este http://api.hi5.com/rest/feed/albumlist/id. Din pacate nu exista resurse pentru extragerea comentariilor.

ID-ul utilizatorului din URL-urile de mai sus se poate afla din adresa paginii sale de profil: http://hi5.com/friend/p8260414--Micky--html sau, daca utilizatorul este logat, http://hi5.com/friend/profile/displaySameProfile.do?userid=8260414. In aceste exemple ID-ul este 8260414.

In concluzie, aceasta tema m-a ajutat sa descopar noi notiuni pe care le pot folosi pentru a dezvolta aplicatii pentru Hi5 - si pentru orice alte site-uri compatibile cu standardul OpenSocial. Acum imi mai trebuie doar idei de aplicatii:P

Despre schimbari si nu numai

Dupa cum ati observat deja, ne-am schimbat infatisarea si am adoptat un nou stil de afisare a continutului, atat pe site, cat si pe blog.

Speram ca pe parcursul acestui proiect, care a fost si este scopul creari acestor ustensile ale webului, sa devenim cat mai buni, iar la sfarsit sa ne laudam cu toate lucrurile pe care le-am invatat si care ne vor fi de folos in viitor.

Am observat ca desi momentan nu am reusit sa facem lucruri super evoluate, ceea ce realizam, facem din placere si ne simtim bine si sper ca aceasta stare sa v-o transmitem si voua.

Cred ca am ramas datori cu rezultatele unui poll creat acum ceva vreme si care a fost sters in momentul in care am schimbat layout-ul blogului. Deoarece m-am gandit la aceasta consecinta a schimbarii adoptate, am realizat un screenshot.

Nu era corect sa neglijez toate voturile pe care le-am primit de la voi si pentru care va multumesc si va invit sa participati cu exprimarea dorintelor voastre la poll-ul care se desfasoara in acest moment.
Vrem sa stiti ca apreciem orice vot, comentariu, sfat si vizita din partea voastra, de aceea o sa afisez screenshotul polului trecut:





Concluzia care reiese in urma analizarii acestui rezultat este ca majoritatea din voi v-ati hranit curiozitatea cu postarile noastre, in timp ce un procent mai mic dintre vizitatori sa isi fi creat un obicei din a intra pe blog tocmai pentru informatiile din articolele scrise de noi.

miercuri, 19 noiembrie 2008

Gaudeamus 2008


[Offtopic]
GAUDEAMUS 2008,editia a XV

Pentru iubitorii de carte din Bucuresti si nu numai, am o veste mare !! Zilele astea, mai precis incepand de azi timp de 5 zile veti avea posibilitatea sa va cumparati carti romanesti dar si de la edituri straine cu reducere de pana la 20% sau poate chiar 30%!!

Comunicatul de presa suna astfel:

În perioada 19 - 23 noiembrie, va avea loc în Pavilionul Central Romexpo cea de a cincisprezecea ediţiea Târgului Internaţional GAUDEAMUS - Carte de învăţătură, organizat de Societatea Română de Radiodifuziune.

Cate ceva despre Javascript

Scriu acest articol in speranta ca va va ajuta sa rezolvati laboratorul de IE de saptamana aceasta, urmand sa apara in curand un alt articol care sa dezbata mai pe larg acest subiect.

Scurta descriere:
Javascript este un limbaj asemanator cu Java, cu mica diferenta ca nu mai trebuie sa declaram clase pentru orice chestie.
Javascript isi creaza o reprezentare arborescenta a fisierului in care a fost inclus, elementul radacina numindu-se document. Pentru accesarea oricarui element din cadrul paginii web se va folosi functia getElementById(), care ia ca parametru id-ul elementului a carui valoare se cauta.
Un script scris in javascript va contine in cea mai mare parte functii, care vor fi apelate la apasarea unui buton, activarea unei optiuni sau alegerea unei variante dintr-un dropdown, si poate cateva variabile globale care sa tina minte valori care nu trebuie uitate dupa terminarea apelului functiei.

Cum se foloseste?
In primul rand, un fisier javascript are extensia .js.
Pentru includerea unui script intr-o pagina web se foloseste constructia:
<script type=”text/javascript”> functii_javascript </script>
, iar pentru includerea unui fisier javascript in pagina se foloseste constructia:
<script type=”text/javascript” src="cale/fisier.js"></script>
, ambele fiind incluse in tagul <head> al paginii.
Pentru folosirea unei functii definite in scriptul inclus se foloseste asocierea cu un eveniment. De exemplu, pentru un buton: <button onclick="functie()"> Submit </button>, sau pentru un select de tip droptdown: <select id="select1" onchange="functie()">.

Un exemplu de definire al unei functii ar fi urmatorul:
function sum(x,y)
{
var rez=x+y;
return rez;
}


Sa parcurgem impreuna laboratorul pentru a afla ce probleme vor fi tratate in cadrul lui.

Avem un formular simplu de comanda pentru produse format din 2 selecturi : unul pentru numele producatorului si altul pentru numele produsului (vedeti fisierul html din arhiva)
Formularul poate fi trimis la server doar daca produsul selectat apartine producatorului selectat.
Initial listele de producatori si produse sunt hardcodate.

1. Cum structuram formularul astfel incat sa fie usor de facut legatura intre producator si produs?
Simplu. Adaugam un id fiecarei optiuni de tip produs care sa faca usoara identificarea producatorului.
De exemplu:
<select id="select1">
...
<option value="Dell">Dell</option>
...
</select>
<select id="select2">
...
<option value="Dell_x30">Axim X30</option>
<option value="Dell_x50">Axim X50</option>
...
</select>

2. Afisati o eroare la apasarea butonului de submit ( la selectarea producatorului, lista de produse nu se modifica, raman toate afisate)
Se folosesc urmatoarele functii:
- functia getElementById a elementului radacina pentru aflarea valorilor selectate in cele doua dropdownuri (si campul sau value)
- functia indexOf folosita pe stringuri, pentru a afla daca numele producatorului este inclus in numele produsului (vezi reolvarea punctului 1.)
- functia alert care deschide un popup unde va afisa parametrii care ii primeste (operatorul + este folosit pentru concatenarea sirurilor)
Apelul functiei se pune pe evenimentul onclick al unui buton (vezi Cum se foloseste?).

3. Afisati o eroare la selectia gresita a produsului ( la selectarea producatorului, lista de produse nu se modifica, raman toate afisate – trebuie ca in cazul in care produsul selectat nu corespunde producatorului selectat sau invers, sa se afiseze o eroare)
Se rezolva la fel ca punctul 2. Apelul functiei se pune insa pe evenimentul onchange al selecturilor de tip dropdown (vezi Cum se foloseste?).

4. Modificati dynamic lista de produse la selectarea producatorului astfel incat sa ramana vizibile doar optiunile corespunzatoare producatorului ales.
Se folosesc doi vectori globali pentru retinerea valorilor optiunilor si a id-urilor acestora. Pentru aceasta se foloseste o variabila de tip vector: var optiuni = new Array();.
Se afla valoarea producatorului ales in primul select (getElementById), se elimina toate optiunile din al doilea select (while (selGEBI.options.length>0) selGEBI.remove(0);). Se parcurg vectorii cu valori si texte ale optiunilor eliminate si se cauta elementele care contin numele producatorului selectat. Se creaza un element de tip optiune: var y = document.createElement('option');, i se seteaza campurile value si text, si este adaugat in lista, acum goala, de optiuni pentru al doilea select: sel2GEBI.add(y,null);

Si cam asta e tot. Pentru detalii mai pe larg asupra claselor si functiilor folosite verificati pe: www.w3schools.com
Succes.

[offtopic] Super oferta iarna aceasta in Parcul Tineretului ne plimbam cu schiurile

In timp ce ma gandeam ce articol despre interfete web sa mai adaug pe blog, ma plimbam prin casa si am auzit la televizor o stire de m-a lasat cu gura cascata si trebuia sa v-o impartasesc si voua ca sa va dati cu parerea.

Cum credeti ca va arata Parcul Tineretului cu doua partii: una pentru schiuri si una pentru saniute, plus un patinoar si mai ales ca va gazdui si cel mai mare targ de brazi din Bucuresti ?

In cazul in care va veti plictisi luna viitoare de vizitat acest parc, va invit
sa petreceti revelionul pe patinoarul din Drumul Taberei.





Have fun.

marți, 18 noiembrie 2008

Utilizarea mediului CTTE

Ce inseamna CTTE?
Concurrent Task Tree Environment


De la ce vine denumirea?
CTT a fost dezvoltata folosind notatia LOTOS. Aceasta este o notatie concurenta formala care permite proiectantului sa descrie atat comportarile orientate pe evenimente (event-driven), cat si modificarile de stare ale sistemului.
In plus, structura arborescenta este usor de inteles si de utilizat, imbunatatindu-se comunicarea intre participantii din diverse etape ale proiectarii unui produs.


Principalele caracteristici:
- structura ierarhica intuitiva, bazata pe tehnica "divide et impera" - task-urile mai mari sunt divizate in taskuri mai mici, mai usor de reprezentat, care permite o flexibilitate mare in ceea ce priveste gradul de granularitate si, in acelasi timp, permite definirea acestor structuri atat la nivel inalt, cat si la nivel coborat, din punct de vedere semantic.
- sintaxa grafica - sub forma de arbore, permite o interpretare facila, relatiile intre entitati fiind usor de observat
- notatia concurenta - activitatile de pe acelasi nivel sunt ordonate temporar, folosindu-se un set de operatori relationari.
- focalizarea pe activitati - permite proiectantului sa isi focalizeze atentia asupra relatiei dintre utilizator si sistem, evitand detaliile referitoare la implementare
- permite reprezentarea modului de alocare al sarcinilor
- contine obiecte si atribute ale sarcinilor


De unde poate fi downloadat?
http://giove.isti.cnr.it/CTTE/predownload.html


Cum se utilizeaza?

Se downloadeaza arhiva de pe site si se dezarhiveaza. Programul nu trebuie instalat, el fiind deja rulabil la deschiderea arhivei.
La rularea fisierului ctte.bat se deschide mediul grafic CTTE, creandu-se si o foaie de lucru noua, in care exista un nod radacina.

Folosind primele 4 butoane din partea dreapta a ecranului se pot adauga fii pentru nodul radacina, de urmatoarele tipuri:
- abstraction - este echivalenta cu oricare din urmatoarele
- aplication - este executata o actiune de catre o alta aplicatie
- interaction - userul interactioneaza cu interfata
- user - este executata o actiune de catre user

Intre fii unei radacini se pot adauga relatii de tipul:
- [] - choice
- order independency
- ||| - concurrent
- |[]| - concurrent with info exchange
- [> - CTT disabling
- |> - suspend/resume
- >> - enabling
- []>> - enabling with info exchange


Functionalitatile oferite de utilitarul CTTE:
editare flexibila a modelelor de sarcini;
• utilizarea descriptorilor informali în modelare;
• verifica completitudinea specificatiei;
• permite reutilizarea modelelor de sarcini dezvoltate anterior, prin inserarea lor în modelul curent;
• salveaza specificatia în diferite formate – atât ca text cât si ca imagine astfel încât sa poata fi usor incluse în rapoarte sau documente;
• permite vizualizarea doar a anumitor zone din model prin aplicarea unor filtre ca nivel, platforma;
• permite verificarea cailor de acces între doua sarcini stabilite de utilizator;
• simuleaza modelul de sarcini;
• compara modele de sarcini;
• ofera statistici referitoare la modelul de sarcini realizat;
• ruleaza scenarii.




Un exemplu de structura arborescenta in CTTE:

JavaScript Partea 1

Acest topic se va indinde pe mai multe posturi.
Postul de azi cuprinde : Javascript Basic
Next…Javascript Intermediate, iar in final vor fi multe exemple cu cod explicate.


JavaScript Basic


Dupa cum spune si numele ne ocupam de bazele acestui limbaj. Ce cunostinte anterioare va trebuie?? Aveti nevoie de sa stiti cum sa folositi HTML-ul si sa puteti edita documente HTML. De asemenea aveti nevoie de un browser care sa suporte JavaScript. 
JavaScript este incorporat in codul HTML si codul scriptului se gaseste in interiorul tagurilor &ls script > si &ls /script >
Ex)

&ls script language="JavaScript" >

/* Codul JavaScript*/ 

&ls /script >

 Comanda “language= “JavaScript” ajuta browserele sa recunoasca codul care urmeaza si sa-l asocieze limbajului JavaScript si nu unui alt limbaj.

Puteti avea oricate taguri &ls script >, oricate aveti nevoie in corpul documentului HTML (in “body”) . Tineti minte ca orice tag deschis trebuie inchis!!Altfel veti avea erori si nu veti sti de unde. De asemenea daca folositi functii scrise in JavaScript trebuie sa le scrieti codul in interiorul tagurilor &ls head >... &ls/head > : in felul acesta functiile voastre vor fi incarcate inainte ca pagina sa fie afisata si nu veti vedea tot felul de erori. Un exemplu ar fi:

 &ls head >
&ls title > Me here:D &ls /title >
&ls script language="JavaScript" >

function scriu_functie() 

JavaScript Stuff...


&ls /script >
&ls /head >

Cum ar arata un buton adaugat in pagina HTML cu JavaScript?

&ls form >
&ls input type="button" value="See Some Text" name="button2" onclick="window.status='You clicked the button!'; return true" >
&ls /form >
Ce face codul..Sa vedem:
&ls form >
Acest tag creeaza un form astfel incat sa putem folosi butonul nostru nou creat

&ls input >
Creeaza o zona in care putem adauga ceva.
type="button"
Aceasta comanda declara zona de imput de mai sus ca va fi un buton
value="Click Me"
Aceasta va fi valoarea pe care o veti putea vedea pe butonul vostru. Puteti scrie aici orice text doriti
name="button1"
Puteti sa-I dati si un nume butonului pentru a-l putea folosi in viitor in script si pentru a avea diferite functii

Un alt exemplu: acum vom avea 3 butoane care vor modifica cand vor fi apasate culoarea backgroundului paginii unde vor fi adaugat:

&ls form> 
&ls input type="button" value="Change to Yellow!" name="button3" onclick="document.bgColor='yellow'" >
 
&ls input type="button" value="Change to Red!" name="button4" onclick="document.bgColor='red'" >
 
&ls input type="button" value="Change back!" name="button5" onclick="document.bgColor='white'"> &ls/form >

Cum arata un buton de BACK? 

Daca vreti sa aveti in pagina voastra web un buton care sa permita celor care va viziteaza pagina sa se reintoarca la pagina anterioara ati putea scrie:

&ls form > 
&ls input type="button" value="Click here to go back" onclick="history.back()" >
&ls /form > 

Singura diferenta se gaseste aici:
....onClick="history.back()"

onClick=” ” spune browserului sa execute comanda din ghilimele cand este apasat butonul. Functia history.back() are efectul dupa cum ii spune si numele: intoarce vizitatorul la ultima pagina din istoria listei lor

Si daca..
Am vrea avem un buton care sa ne duca un pas mai departe in istoria listei noastre? Am putea scrie:
history.forward()
Dar daca vrem sa specificam un numar de pasi cu care sa mergem inainte sau inapoi prin istoria noastra :
history.go(-numar) sau history.go(numar)
Daca folositi un numar negativ butonul va va duce ianpoi cu acel numar, iar la pozitiv veti merge inainte.

~end of partea intai~

Asteptam sugestii, reclamatii si/sau complimente :P

Pentru a va demonstra ca suntem capabili sa acceptam orice critica,
(atata timp cat nu se trece la jigniri sau la nesimtire)
am creat acest post, cu scopul de a va oferi un loc unde puteti sa lasati comentarii.

Astfel ne va fi si noua mai usor sa va raspundem.
O sa ne straduim ca din fiecare comentariu sa extragem sfatul vostru si sa incercam sa il aplicam ca sa devenim mai buni si sa multumim cititorii nostri.

Observatie: comentariile primite de la anonimi vor fi sterse.
Consideram ca atata timp cat suntem dispusi sa ascultam parerea voastra, voi trebuie sa va prezentati, pentru ca sa se pastreze o conversatie diplomatica.

Va multumim pentru timpul petrecut pe blogul si pe site-ul nostru, cat si pentru faptul ca sunteti dispusi sa impartasiti parerile, gandurile si ideile voastre cu noi.

luni, 17 noiembrie 2008

Cate ceva despre Api Youtube

Cum sa parsam informatia de pe youtube ?

Informatii utile pentru TEMA 1 la Interfete Evoluate !!


Poate v-ati gandit vreodata : oare cum pot sa stiu fara sa ma uit mereu ce comentatori am, cati sunt, cu ce filme au raspuns la filmele mele, pe ce pozitie oi mai fi in statisticile celor de la youtube in functie de numarul celor care imi vad filmele si asa mai departe. Un mod foarte usor ar fi sa scrieti un mic cod in php si el sa faca automat tot ce voua v-ar lua muult timp.

Api-ul de la YOUTUBE ofera posibilitatea de a acesa continutul public foarte usor, intorcand ca rezultat al interogarilor un XML care contine informatia dorita si se poate si parsa destul de usor.

Cei de la IBM au un tutorial foarte bun in acest sens si daca va intereseaza subiectul merita sa aruncati o privire si aici : http://www.ibm.com/developerworks/xml/library/x-youtubeapi/ precum si in documentatia scrisa de cei de la GOOGLE pentru API-ul de la YOUTUBE : http://code.google.com/apis/youtube/2.0/developers_guide_protocol.html

Cum arata o cerere catre api-ul de la YOUTUBE ?

De exemplu pentru a vedea cele mai vazute TOP-ul video-urilor URL-ul va arata asa :

http://gdata.youtube.com/feeds/api/standardfeeds/most_viewed

Scrieti acest URL in browserul vostru si vi se va intoarce o pagina care contine doar aceste video-uri. Daca va uitati si la sursa veti vedea ca este frumos arantaja intr-un XML.

Alte exemple de URL-uri. Cum scrieti daca vrei sa vedeti doar video-urile dintr-o categorie anume ?

Pentru calatorii si pentru tehnologie arata asa :

http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/-/Travel

http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/-/Tech

Cand vreti sa intoarceti feed-ul pentru un filmulet sau rezultatul unui search, Youtube Api va raspunde cu un XML, al carui rootXML va fi ‘<’feed’>’ si fiecare Atom feed va fi incapsulat intr-un tag’ <’entry’>’. Un ‘<’feed’>’ poate avea mai multe elementede genul ‘ <’entry’> ‘ reprezentand cate un film care corespunde criteriului de cautare. Fiecare ‘<’entry’>’ contine al randul sau elemente ‘<’link’>’ unde se gaseste URL link-ul pentru a vedea acel video, raspunsurile la el, precum si alte video-uri care au legatura cu acesta de pe site-ul celor de la Youtube.

Informatiile referitoare la un video se gasesc in interiorul tag-ului ‘<’media’>’. Un element ‘<’media:group’>’ din interiorul fiecarui element ‘<’entry’>’contine informatii detaliate cu privire la : titlul sau, descriere, link-urile catre thumbnails-urile sale, link-uri atre player-ul video.

Acesta contine imagini si poate avea atasate mai multe poze thumbnail si le veti putea identifica dupa tagul ‘<’media : thumbnail’>’. Durata filmului este in tagul <> exprimata in secunde.

Numarul de vizualizari al lui video se gaseste in tag-ul ‘<’yt:statistics’>’ iar tagul « viewCount » da numarul. Pentru a vedea cat de bine este cotat « rating-ul » lui ne vom uitat in ‘<’gt:rating’>’ care este un copil al ‘<’yt :statistics’>’ adica exact stelutele care apar in dreptul video-ului. De ex., un numar intre 2.75 si 3.249 va afisa 3 stelutze pe cand un rating intre 3.25 si 2.749 va afisa 3.5 stelutze.

Video comments feed

Fiecare video entry contine tagul ‘<’gt :comments’>’ care incapsuleaza URL-ul catre care vei trimite cerei API sau vei atasa lista de comentarii pentru un video anume. Un video feed arata cam asa :

feed
  entry
    ...
    media:group
      ...
    /media:group
    gd:comments
      gd:feedLink href='http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/VIDEO_ID/comments'/
    /gd:comments
  /entry
/feed

Unde VIDEO_ID reprezinta numele video-ului pentru care vreti sa gasiti comentariile.

Profilul unui utilizator (User Profile entry )

Informatiile pe care utilizatorul le-a dat despre el se gasesc pe pagina cu profilul sau.

Pentru a face o cerere catre profilul unui utilizator putem scrie urmatorul URL :

http://gdata.youtube.com/feeds/api/users/username?v=2

Daca va intereseaza sa-i vedeti prietenii sau familia(“contatcts”) avem urmatorul URL:

http://gdata.youtube.com/feeds/api/users/username/contacts?v=2

unde username= numele utilizatorului pentru care cautati informatiile

Alte exemple pentru folosirea Api-ului de la Youtube:

  • Cele mai vazute video-uri: http://gdata.youtube.com/feeds/api/standardfeeds/top_rated
  • Cele mai nou adaugate video-uri: http://gdata.youtube.com/feeds/api/standardfeeds/most_recent
  • Video-urile catre care ceilati useri au pus cele mai multe referinte: http://gdata.youtube.com/feeds/api/standardfeeds/most_linked

Cum sa parsezi comentriile text sau sub forma de video-uri la filmuletzul tau ; Cod in PHP

      $media = $entry->children('http://search.yahoo.com/mrss/');
      $obj->title = $media->group->title;
      $obj->description = $media->group->description;

      // get video player URL
      $attrs = $media->group->player->attributes();
      $obj->watchURL = $attrs['url'];

      // get video thumbnail
      $attrs = $media->group->thumbnail[0]->attributes();
      $obj->thumbnailURL = $attrs['url']; 
            
      // get  node for video length
      $yt = $media->children('http://gdata.youtube.com/schemas/2007');
      $attrs = $yt->duration->attributes();
      $obj->length = $attrs['seconds']; 
      
      // get  node for viewer statistics
      $yt = $entry->children('http://gdata.youtube.com/schemas/2007');
      $attrs = $yt->statistics->attributes();
      $obj->viewCount = $attrs['viewCount']; 
      
      // get  node for video ratings
      $gd = $entry->children('http://schemas.google.com/g/2005'); 
        $attrs = $gd->rating->attributes();
        $obj->rating = $attrs['average']; 
      
      // get  node for video comments
      $gd = $entry->children('http://schemas.google.com/g/2005');
        $attrs = $gd->comments->feedLink->attributes();
        $obj->commentsURL = $attrs['href']; 
        $obj->commentsCount = $attrs['countHint'];

      // get feed URL for video responses
      $entry->registerXPathNamespace('feed', 'http://www.w3.org/2005/Atom');
      $nodeset = $entry->xpath("feed:link[@rel='http://gdata.youtube.com/schemas/
      2007#video.responses']"); 
    

duminică, 16 noiembrie 2008

Ne cerem scuze...

Deoarece am gresit fata de voi, trebuie sa va cerem un pic de intelegere.
Ne cerem scuze pentru modul in care am abordat subiectele si pentru felul in care am scris articolele de pe acest blog.
In cele din urma am realizat ca am tratat prea formal si prea general temele prezentate. De acum inainte vrem sa abordam un stil mai personal, un stil care sa ne apropie de voi, cititorii nostri.
Vrem sa va tratam ca pe niste prieteni si sa va explicam anumite notiuni si termeni asa cum noi am vrea sa ne explice altcineva,intr-o maniera in care se poate intelege mai usor si intr-un stil care sa capteze toata atentia, pentru ca in cele din urma sa nu regretati nici o clipa din timpul vostru petrecut pe blogul si pe site-ul nostru.